فروشگاه تخصصی دانشجویی خاص

فروشگاه جامع تحقیقات و مقالات دانشجویی

اطلاعیه فروشگاه

توجه دانشجویان ودانش اموزان و افرادی که قصد خرید دارند و ایمیل ندارند برای خرید میتوانند ایمیل مدیر فروشگاه را به آدرس sellfile221@gmail.com وارد کنند و با این ایمیل و شماره تلفن خودتون اقدام به خرید کنید

پاورپوینت درباره جمعيت شناسي

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندیپاورپوینت

نوع فایل.ppt ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد اسلاید : 102 اسلاید  تعدادی ازاسلایدها به زبان انگلیسی می باشد

 

 قسمتی از متن .ppt : 

اهداف درس

انتظار مي‌رود فراگيرنده، پس از گذراندن اين درس، بتواند :

•جمعيت را تعريف كند
•جمعيت شناسي را تعريف كرده موضوع جمعيت شناسي را بيان نمايد
•اجزاي رشد را نام ببرند و مهمترين آن ها را بيان نمايد
•تراكم جمعيت را توضيح دهند و انواع آن را محاسبه نمايند
•تركيب جمعيت را توضيح دهند
•تركيب جنسي جمعيت   را توضيح دهند و تغييرات آن را در گروههاي سني جمعيتي تشريح و تفسير نمايند
•هرم سني جمعيتي را توضيح داده و انواع آن را بتوانند ترسيم و تفسير نمايند
•تغييرات جمعيت را محاسبه نمايند
•شتاب جمعيتي را توضيح دهند
• روش دوژو و دوفاكتو را در سرشماري توضيح داده روش محاسبه تركيب جمعيت را ذكر كند

جمعیّت  منبع تولید و عامل مصرف

‏جمعیت هر کشور مهمترین سرمایه آن کشور را تشکیل می دهد. بیش از دو قرن پیش - اقتصاددانی دانمارکی بنام فرید ریش لوتکن در باره اهمیّت جمعیت چنین  نوشت:

«به عقیده من یک کشور

 هیچوقت نمی تواندجمعیت زیادی دا شته باشد. مردم و تعداد بیشتر آنها، بزرگترین و باشکوه ترین ثروتی هستند که باکمک آن می توان به همه ثروتهای دیگر دست یافت»

در عصر حاضر

‏اقتصاددانی آمریکائی بنام جولیان سایمون درکتابی با عنوان «منبع غائی» ( 1981 ‏) نوشته ‏است:

««منبع غائی مردم هستند، مرد می با مهارت، پرنشاط و امیدوار که اراده و قدرت بصیرت و تخیل خود را در راه سود رساندن به خود و بناچار همه ما بکار می بندند.

 

خاصیّت و توانائی تولید و آفرینندگی ،عامل مصرف

هریک ازاقشاراین جمعیت نقش خاصی را در ساختن و اداره جامعه، حرکت دادن چرخهای تولید، پاسداری و غنی ساختن میراث فرهنگی وانتقال آن به نسل بعدی بر عهده

 دا رند.

ایفای این نقشها مستلزم تامین نیاز های اولیه (غذا، پوشاک و سر پناه) و نیاز های ثانوی (آموزش، بهداشت، اشتغال، حمل و نقل و مسافرت، تفریح وگذران اوقات فراغت و غیره) افراد جمعیت می باشد.

گروههای خاصی از جمعیت، بخصوص گروه کودکان و نوجوانان و نیز افراد کهنسال در جوامع جدید

مصرف کننده هستند. هر چه انسان از لحاظ تمدن و تکنولوژی پیشرفت کرده بر طول مدّت دوره وابستگی نسل جوان اضافه شده است.

بنا بر این

تعداد کمی از جمعیّت، عمدتأ افراد 65-15ساله، باید با استفاده از قدرت مولد خود امکانات معیشت بقیه جامعه و گردش امور کشور را فراهم کنند.‏

•کارأئی و بهره وری این گروه فعال و مولد هم بیش از پیش درگرو فراهم بودن شرایط بهداشتی و امکانات آموزش رسمی، کارآموزی و یادگیری مداوم است که بنوبه خود مستلزم سرمایه گذاری و صرف منابع زیادی است. با کاهش تعداد افراد بالقوه مولد وافزایش نیاز به سرمایه گذاری در تربیت نیروی کار و ارتقاء کیفیت منابع انسانی، شرایط زندگی جدید، هزینه های مصرفی را بصورت افزاينده اي بالا برده و پیچیده ترکرده است.


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کمک به هزینه درمان بیماران سرطانی
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
file102_2102866_2233.zip1.8 MB