فروشگاه تخصصی دانشجویی خاص

فروشگاه جامع تحقیقات و مقالات دانشجویی

اطلاعیه فروشگاه

توجه دانشجویان ودانش اموزان و افرادی که قصد خرید دارند و ایمیل ندارند برای خرید میتوانند ایمیل مدیر فروشگاه را به آدرس sellfile221@gmail.com وارد کنند و با این ایمیل و شماره تلفن خودتون اقدام به خرید کنید

گزارش تخصصی دبیر ادبیات فارسی برطرف سازی ضعف دانش آموزان پایه یازدهم در درس فنون ادبی 2

گزارش تخصصی دبیر ادبیات فارسی برطرف سازی ضعف دانش آموزان پایه یازدهم در درس فنون ادبی 2

در قالب فايل ورد که شامل 35 صفحه و قابل ويرايش مي باشد

 

 

 

فهرست مطالب

 

عنوان.............................صفحه

 

چکیده

 

نکات کلیدی :

 

مقدمه:

 

تعریف و طرح مساله

 

بیان وضع موجود

 

اهداف پژوهش :

 

هدف اصلی :

 

اهداف جزئی :

 

سوالات پژوهش :

 

مقایسه با وضع مطلوب :

 

جمع آوری اطلاعات

 

الف – مشاهده :

 

ب-  گرفتن آزمون عملکردی :

 

نمودار نمرات دانش آموزان :

 

ج – مصاحبه با مربی پرورشی و مدیر مدرسه :

 

د – پرسشنامه به دانش آموازن

 

د) مطالعات کتابخانه ای و پیشینه پژوهش

 

- روش تدریس به شیوه بحث گروهی:

 

روش تدریس  مشارکتی و روشهای اجرای آن:

 

تجزیه تحلیل و تفسیر داده ها:

 

انتخاب راه جدید به صورت موقت:

 

اجرای طرح راه جدید و نظارت بر آن:

 

روش تدریس بحث گروهی

 

مرحله اول: آمادگی و برنامه ریزی

 

1- انتخاب موضوع :

 

2- فراهم کردن زمینه های مشترک:

 

3- تعیین نحوه آرایش شبکه های ارتباطی:

 

مرحله دوم: روش اجرای بحث گروهی

 

1- وظایف معلم در روش بحث گروهی

 

2- وظایف شاگردان در جریان بحث گروه

 

استفاده از روش تدریس مشارکتی :

 

مراحل اجرای تدریس مشارکتی :

 

ارزیابی بعد از اجرا

 

الف – مشاهده :

 

ب-  گرفتن آزمون عملکردی :

 

نمودار نمرات بعد از اجرای طرح :

 

ج – مصاحبه با مربی پرورشی و مدیر مدرسه بعد اجرای طرح :

 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن:

 

مزایای اجرای طرح :

 

نقاط قوت :

 

نقاط ضعف

 

نتيجه‏ گيري

 

پیشنهادها:

 

فهرست منابع:

 

 

 

 

چکیده

 

   درس علوم و فنون ادبی یکی از مهم ترین درس های رشته علوم انسانی می باشد وضعف یادگیری در این درس سبب ضعف در پایه های بالاتر می شود .

 

  امروز می بینیم که بیشتر فعالیت های یادگیری از طریق همیاری ترغیب می شود. زمینه ی دانشی و عاطفی و اجتماعی به هم پیوند می خورند و جنبه های گوناگون شخصیت فراگیرندگان مورد تایید قرار می گیرند.

 

  آشکار است که دانش آموزان بدون مشارکت و فعالیت نمی توانند در جریان فرایند یادگیری قرار بگیرند و بهره ای از آموزش نمی برند.

 

 اینجانب در مدتی که از سال تحصیلی می گذشت مشاهده می کردم که دانش آموزانم در کلاس درس علوم و فنون ادبی 2 یازدهم مشارکتی از خودشان نشان نمی دادند.آنها به تنهایی هرکدام تکالیف خود را انجام می دادند . آنها در کلاس بی نظم بودند و علاقه ای به درس نداشتند . با دیدن این مشکلات تصمیم گرفتم تا شیوه هایی را در کلاس به کار گیرم تا از طریق آن بتوانم روحیه همکاری را بین دانش آموزان در سرکلاس درس علوم و فنون ادبی افزایش دهم . پس از مطالعه و بررسی اسناد و مدارک موجود و گردآوری اطلاعات از دانش آموزان و همکاران بر آن شدم تا با استفاده از روشهای تدریس گروهی و مشارکتی روحیه همکاری آنها را برای یادگیری بیشتر افزایش دهم . با اجرای این طرح و نتایج حاصل از ارزشیابی اقدام جدید و تعیین اعتبار آن روند خوبی در مشارکت و فعالیت دانش آموزان در درس علوم و فنون ادبی 2 و در ارتقاء یادگیری در آنها مشاهده کردم.

نکات کلیدی :

 

دانش آموزان – روش های تدریس مشارکتی و گروهی – ارتقاء یادگیری - راهکارها



پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کمک به هزینه درمان بیماران سرطانی
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
file322_2092740_7208.zip778.8k