فروشگاه تخصصی دانشجویی خاص

فروشگاه جامع تحقیقات و مقالات دانشجویی

اطلاعیه فروشگاه

توجه دانشجویان ودانش اموزان و افرادی که قصد خرید دارند و ایمیل ندارند برای خرید میتوانند ایمیل مدیر فروشگاه را به آدرس sellfile221@gmail.com وارد کنند و با این ایمیل و شماره تلفن خودتون اقدام به خرید کنید

تحقیق درباره مدیریت روابط انسانی و کارکنان سازمان 10 ص

تحقیق درباره مدیریت روابط انسانی و کارکنان سازمان 10 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

 

فرمت فایل: WORD

 

نوع فایل : doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

 

 

تعداد صفحات : 10 صفحه

 

 قسمتی از متن  doc :

 

 

 به عنوان يك مدير فرضي در يك سازمان اول بايد مفهوم روابط انساني و تفاوت آن با رفتار سازماني را در نظر داشته باشيم.

پس با روشن شدن مفهوم روابط انساني مستلزم آگاهي از كاربرد آن مي شويم. و نظر به اينكه روابط انساني اغلب همراه رفتار سازماني به كار مي‌رود و هر چند اين دو مفهوم مكمل يكديگرند ولي از نظر معنا متفاوت هستند. اگر به اين دو مفهوم توجه كنيم، درمي‌يابيم كه روابط انساني علاوه بر داشتن كاربرد در سازمانها، مي‌تواند به طور گسترده در تمام محافل انساني نيز به كار رود. ولي رفتار سازماني به طوري كه از اسم آن نيز برمي‌آيد، مختص سازمانهاست. پس ما در يك سازمان فرضي مي‌توانيم از روابط انساني و رفتار سازماني استفاده كنيم.

كاربرد روابط انساني در يك سازمان فرضي چگونه است :

در يك سازمان فرضي روابط انساني سعي در به كار گيري دانش بشري به ويژه در زمينة علوم انساني با زير مجموعه‌هايش از جمله علوم اجتماعي و روان‌شناسي دارد تا بتواند هدفهاي گروهي را بوسيلة جمع برآورد كند.

روالبط انساني و به كار گيري آن به عنوان يك عامل ايجاد كنندة تأثيرات مطلوب در سازمان به شمار مي‌رود تا از طريق شناخت زمينه‌ها براي ايجاد انگيزش در بهبود عملكردهاي نيروي انساني عمل كند. بدين معني كه قبل از بروز رفتار در سازمان تلاش كند رفتار مطلوب ايجاد كند بنابراين روابط انساني قبل از بروز رفتار وارد عمل مي‌شود ولي در قلمرو رفتار سازماني، رفتار پس از بروز آن تحليل مي‌شود.

اگر ما اين دو مفهوم را با هم مقايسه كنيم متوجه مي شويم كه روابط انساني سعي در ايجاد رفتار مطلوب و شايسته در سازمان دارد ولي رفتار سازماني، رفتار را پس از بروز به صورت يك واقعه در سازمان، مورد مطالعه قرار مي‌دهد و سعي در دريافت علل آن دارد.

پس نتيجه مي‌گيريم كه روابط انساني بر بنياد و اساس رفتار مطلوب تكيه دارد ولي رفتار سازماني به تكميل رفتارهاي بارز مي‌پردازد، و هر دو در جهت تحقق هدف سازماني نقش دارند.

اصول روابط انساني در يك سازمان فرضي شامل :

1 ) توجه به نيازهاي مشترك               2 ) توجه به تفاوتهاي فردي

3 ) توجه به قدر و مرتبه انسان           4 ) توجه به زمينه‌هاي ايجاد انگيزش در نيروي انساني

يك مدير در يك سازمان بايد به نيازهاي مشترك افراد توجه داشته باشد يعني هدف غايي در هر سازمان موجب رفع نيازهاي نيروي انساني و نيازهاي مديريت مي‌شود و از طريق تحقق اهداف سازماني به دست مي‌آيد. بدين معني در تمام سازمانها، چه خصوصي و چه عمومي، اگر مديريت داراي نيات بهره‌وري از سرمايه و ساير عوامل توليد در سازمان باشد در مقابل، نيروي انساني نيز طالب منافعي است كه درقبال كار انجام داده در سازمان، بايد به دست آورد و هرگاه اين امر يك سويه شود يعني يكي از طرفين نيازهاي خود را رفع كند و طرف ديگر ناكام شود معادلة منافع طرفين درهم مي‌ريزد و در اين صورت ادامة حيات سازمان دچار نوسانات مي‌شود.

و توجه به نيازهاي مشترك مشخص مي‌كند كه غايت سازمانها تركيبي از نيازهاي افراد تشكيل دهندة آن است و زماني كه در تشكل سازماني اين نيازها دفع شود، علايق چون سايق‌ها فرد را براي كار در سازمان راغب مي‌كند.

2 ) توجه به تفاوتهاي فردي :

يك مدير در يك سازمان بايد تفوتهاي فردي افراد را در نظر داشته باشد يعني مديريت، با توجه به تفوتهاي فردي و اين اصل كلي كه « نمي‌توان با تمام افراد يكسان رفتار كرد »، مي‌تواند موجبات جلب حداكثر رضايت را به وجود آورد. در نتيجه، انگيزش در نيروي انساني را افزايش مي‌دهد.



پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کمک به هزینه درمان بیماران سرطانی
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
file10_1858643_3784.zip23.6k